FORBES: Jak przygotować firmę na „generację C”?

Jak nie zginąć w erze digitalizacji, jak skutecznie transformować firmy? Szczególnie przedstawiciele generacji C są już całkowicie przystosowani do cyfrowej rzeczywistości.

Norbert Biedrzycki Forbes Generacja C

Mój artykuł w FORBES z dnia 15 luty 2017 roku.

 

Niemal każdy z nas podłączony jest dzisiaj do cyfrowych serwisów i usług. Staliśmy się współtwórcami i konsumentami cyfrowej rzeczywistości. Nowe technologie nas fascynują, są tym, co jest aktualnie modne i dobrze się przedaje. Start-upy, digital, aplikacje internetowe – to wszystko jest trendy i bardzo cool. Cyfryzacja ma jednak swoje drugie oblicze – skomplikowanych i często bolesnych zmian biznesowych w organizacjach. Z jakimi konsekwencjami digitalizacji musi się liczyć nowoczesna firma? Co musi zrobić, by przetrwać na rynku przeżywającym cyfrową rewolucję? Poniżej opisuję kilka kluczowych elementów, które warto wziąć pod uwagę projektując strategię cyfryzacji.

 

Megatrend: nadchodzi generacja „C“

Na świecie pojawia się nowa generacja, która zyskała już przydomek “Generacja C” (connected). W roku 2020 dojrzałość osiągną osoby, których dorastanie i młodość upływały w całkowicie zdigitalizowanym świecie. Internet, smartfony, media społecznościowe dla przedstawicieli tej nowej generacji są rzeczywistością jedyną, jaką znają. Ich znajomość najnowszych technologii, komunikowanie się za pomocą urządzeń mobilnych, poziom zanurzenia w sieci kontaktów rodzinnych, przyjacielskich, biznesowych znacząco wpływa na zmianę sposobów konsumpcji i pracę każdego z nas. Zastanawiając się nad zmianami w firmie poza wskaźnikami biznesowymi, trzeba zwrócić uwagę na strukturę demograficzna naszej załogi – starszym pokoleniom może być trudniej odnaleźć się w cyfrowych procesach i mogą wymagać dodatkowego wsparcia w procesie zmiany.

 

Link do pełnego artykułu

Skomentuj

2 comments

  1. TomaszK1

    Ciekawe podejście. Po generacji X,Y,Z teraz nadchodzi Gen C 🙂 To będzie miało ogromne konsekwencje dla rynku pracy. jak spowodować żeby się im chciało? Pracodawcy będą musieli zmienić swoje podejście do pracowników. Pewnie kluczowa tu będzie przjrzysta komunikacja

  2. Andrzej_Ko

    Nie spotkałem się jeszcze z takim określeniem jak Generacja C (od komunikacji). Ale faktycznie coś w tym jest. Zanika relacja, komunikacja bezpośrednia między ludźmi