Mój artykuł w FORBES z dnia 06 grudnia 2016 roku.
Firmy, które odnoszą sukces na rynku globalnym kierują się założeniem, że współczesny klient wymaga maksymalnie zindywidualizowanej usługi, natomiast autentycznie wartościowy pracownik niekoniecznie ufa sztucznie tworzonym wartościom korporacyjnym. Często je kwestionuje w swej pracy podobnie jak robi to z ustalonymi procedurami (nierzadko słusznie). Zastanawiając się nad zmianami, jakie chcemy podjąć, by usprawnić działanie firmy, szczególną uwagę powinniśmy poświęcić właśnie relacjom między pracownikami. Przyglądając się rynkowi start-upów – małych firm nastawionych na tworzenie innowacyjnego produktu, dostrzeżemy, że w ich kulturze przykłada się olbrzymią wagę zarówno do dobierania partnerów w biznesie jaki i pracowników. Popularne jest w tych środowiskach twierdzenie, że za sukces start-upu odpowiadają ludzie, więc jeśli będą źle dobrani, najlepszy pomysł nie ma szans na przetrwanie. Dziś taka postawa inspiruje zarówno kadrę menedżerską jak i rekruterów największych organizacji….
Link do pełnego artykułu: http://www.forbes.pl/kto-rzadzi-w-firmie-upadek-hierarchii,artykuly,209327,1,1.html
Adam T
Ciekawy artykuł. To zdecydowanie przyszłość. Tylko czy mozliwa do zastosowana w każdej organizacji i każdym kraju – różnice kulturowe?
Norbert Biedrzycki
Raczej szerokie zastosowania ale oczywiście wdrażane z wyczuciem i z uwzględnieniem różnic organizacyjnych, kulturowych, możliwości danej organizacji
Andrzej44
Fajne. Ale modele hierarchiczne pozostaną. Może start-upy, google … ale w fabryce produkcji śrubek takie model projektowy się nie sprawdzi
Norbert Biedrzycki
Zgadza się. Takie modele organizacji niekoniecznie sprawdzą się wszędzie. Bardzo dobry przykład – dokładnie tak jak Pan pisze. Na linii produkcyjnej gdzie wymagane jest dostarczenie KPIs sprawdzi się lepiej model hierarchiczny, nastawiony na wynik. Ale zakładając że za Xtam lat na linii produkcyjnej będą automaty, roboty a ludzie będą zajmowali się kreacją wtedy taki model będzie niezbędny. Po to aby wyzwolić i utrzymać kreatywność