Dostęp do szybkiego Internetu we współczesnym świecie staje się jedną z najważniejszych przewag konkurencyjnych gospodarek i sposobem zapewnienia długofalowego wzrostu gospodarczego. Kluczowa w tym kontekście staje się debata, w jaki sposób taki dostęp zapewnić oraz kto powinien odpowiadać za jego dostarczenie. Naprzeciw tym wyzwaniom wychodzi Konferencja Sieci Szerokopasmowe, która już od sześciu edycji stanowi miejsce dyskusji dla kluczowych na rynku podmiotów: regulatora, administracji rządowej i samorządowej, firm, izb i instytucji. Gwarantem wysokiego poziomu merytorycznego Konferencji są Rada Programowa oraz Rada Ekspercka wydarzenia, działające pod przewodnictwem Wiceprezesa Zarządu ds. Operacyjnych Piotra Muszyńskiego (Orange Polska). Rady bezpośrednio angażują się w przygotowanie zakresu merytorycznego projektu oraz Listów Otwartych, prezentujących najważniejsze postulaty środowiska.
Wystąpienie Prezesa Zarządu Atos Polska, VP CEE System Integration Norberta Biedrzyckiego miało miejsce w panelu „Użytkownik – nowe wizje dla Europy. 1 gb/s dla każdego”.
Powiązane artykuły:
– Machine Learning. Komputery nie są już niemowlętami
– Niewidzialna pajęczyna wokół nas, czyli Internet Rzeczy
– Blockchain, czyli ostateczny krach systemu finansowego
– Technologia napiera na biznes – czyli czego możemy spodziewać się w 2017
Adam T
Oczywiście że nie ma sensu. Nie każdy ma taką taką potrzebę. Na takie prędkości przesyłania danych. Wydaje mi się że raczej infrastruktura powinna być dopasowana do potrzeb danego klienta
Andrzej44
A czy każdy potrzebuje 1gb/sek? Nie ma takich potrzeb, skoro 80% użytkowników czyta tylko emaila i ogląda filmy. B2B tego potrzebuje.
Mocno wątpię ze to ma sens. No i znowu któż za to zapłaci?
Norbert Biedrzycki
Na koniec liczy się rachunek ekonomiczny. Każdy zarządzający firmy telekomunikacyjnej sprawdzi czy jego akcjonariuszom się to będzie opłacało. Czy koszty zwrócą się poprzez zakładane przychody, uwzględniając niezbędny zysk, koszt pieniądza, czas … Na koniec najważniejsza decyzja: czy wydać te pieniądze z business case’u na sieci, czy może po prostu zainwestować gdzie indziej? A przypominam że złote lata dla branży Telco mamy już za sobą. Teraz zyski netto są jednocyfrowe 🙂